كشاورزي و باغداري سختي هاي فراواني دارد، يكي از اين سختي ها احتمال آسيب به درختان ميباشد. شايد با كوچكترين سهل انگاري آسيب هاي جبران ناپذيري به باغ و كسب و كار شخص وارد شود.

زرد شدن و خشك شدن درخت گردو

زرد شدن درختان گردو و خزان آنها مي تواند يكي از نشانه هاي آسيب بسيار جدي در درختان باشد كه در زنده ماندن و محصول دهي مي تواند تاثير فوق العاده اي را داشته باشد.

در اين مقاله قصد داريم برخي از دلايل را بررسي كرده و مشكلات و بيماري و كمبودهايي كه موجب زرد شدن برگ و درختان مي شود را به شما بازگو كنيم. جهت مطالعه بيشتر ميتواند از اين سايت استفاده كنيد.

استفاده از كود ناكافي در درختان گردو

استفاده از كود در تغذيه درخت بسيار موثر مي باشد و در نهايت مي تواند به بازدهي و كيفيت بسيار كمك كند.بايستي كودي كه استفاده مي كنيد بقدر لازم و اندازه كافي و يكدست براي همه قسمت هاي باغ استفاده بشود.

كمبود كود در گياهان و درختان در نهايت مي تواند منجر به زرد شدن و خشك شدن درختان شود.

 

بروز بيماري و آفات در درخت گردو

بيمار ها يكي از مهم ترين دلايل تغيير رنگ در گياهان و درختان مي باشند و مي توانند در نهايت منجر به از بين رفتن گياه شود.خشكيدگي و زرد شدن مي تواند از بيماري ها باشد.برخي از بيماري ها به ريشه ها و تنه ها حمله كرده و در نهايت منجر به از بين رفتن آنها مي شود.

 

كمبود آب و ميزان آبياري

كمبود آب مي تواند خشكيدگي ريشه ها و در نهايت شاخه ها را بدنبال داشته باشد از طرفي زياده روي در آبياري و روش نامناسب آب دادن به نهال گردو مثل روش غرقابي مي تواند منجر به از بين رفتن ريشه شود.

 

سرمازدگي درخت گردو

سرمازدگي در يك درخت گردو موجب مي شود تا آسيب شديدي به درخت و برگ ها وارد شود.به همين دليل بهتر است هميشه نهال گردو مقاوم به سرما را براي كاشت انتخاب كرده و بكاريد.

 

نكات مهم در جلوگيري از زرد شدن درخت گردو و برگ ها

سعي كنيد حتما از روش آبياري و سمپاشي بدرستي استفاده كنيد.استفاده از كودهاي مناسب بقدر كافي مي تواند به شما در باردهي بيشتر كمك كند.كودها بايد داراي پتاسيم – نيتروژن – آهن – روي – فسفر – منگنز و بر باشد تا بتواند در نهايت در ميزان اين باردهي تاثير فوق العاده اي بگذارد.

استفاده بيش از حد از كودها نيز در نهايت مي تواند منجر به از بين رفتن گياه شود و بهتر است بقدر لازم و كافي مورد استفاده قرار بگيرد.

تغذيه نامناسب مي تواند در كاهش باردهي تاثير بگذارد و در نهايت موجب زرد شدن برگ ها شود اما بايد حتما به ميزان اين كود توجه لازم را داشته باشيد.

درختان گردو مي توانند يكي از پرسودترين و بهترين درختان باشند كه گردوهاي درشت و خوش طعمي را به بازار عرضه مي كنند اما اگر به يكسري از فاكتورها توجهات لازم را نداشته باشيد در نهايت مي تواند كاهش باردهي را به شدت مشاهده كنيد.

نتيجه گيري

زرد شدن برگ درخت گردو و يا خشك شدن شاخه ها مي تواند دلايل مختلفي را به همراه داشته باشد.كه از آبياري تا كوددهي و سمپاشي و بيماري اشاره هايي را داشتيم.

خريد نهال گردو مناسب كه عاري از هرگونه بيماري باشد نيز بسيار مهم است مي توانيد نهالي را خريداري نماييد كه داراي كارت بهداشت و سلامت بوده و خريد خود را با خيالي آسوده به ثبت برسانيد.

جهت خريد نهال اينجا كليك كنيد تا با كارشناسان نهالستان اكين نهال در ارتباط باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد